• ESCRITOS SOBRE ARTE (DIP)

    DIDEROT, DENIS SIRUELA, S.A. Ref. 9788478442119 Altres productes de la col·lecció Altres productes del mateix autor
    En este volumen se presenta una antología de los textos sobre arte y estética del filósofo Denis Diderot. El artículo sobre lo Bello para la Enciclopedia (que sería elogiado y recomendado por Kant) propone la primera revisión histórica de las doctrinas estéticas desde la Antigüedad, y una teoría ori...
    Ancho: 190 cm Largo: 240 cm Pes: 250 gr
    Sense estoc
    24,04 €
  • Descripció

    • Encuadernació : Rústica
    • ISBN : 978-84-7844-211-9
    • Data d'edició : 07/06/2008
    • Any d'edició : 0
    • Idioma : ESPAÑOL, CASTELLANO
    • Autors : DIDEROT, DENIS
    • Traductors : DEL AMO, HELENA
    • Ilustradors : /
    • Nº de pàgines : 272
    • Col·lecció : LA BIBLIOTECA AZUL / SERIE MENOR
    • Nº de col·lecció : 6
    En este volumen se presenta una antología de los textos sobre arte y estética del filósofo Denis Diderot. El artículo sobre lo Bello para la Enciclopedia (que sería elogiado y recomendado por Kant) propone la primera revisión histórica de las doctrinas estéticas desde la Antigüedad, y una teoría original de la belleza como «percepción de relaciones». Aunque no fue el primero en escribir sobre exposiciones, se considera a Diderot el verdadero fundador de la crítica de arte. Sus nueve Salones, aparecidos en la revista Correspondance littéraire entre 1759 y 1781, registran las reacciones de su sensibilidad ante los artistas más importantes de la época: Chardin, Vernet, Greuze, Loutherbourg, Vien, Boucher, los Van Loo, Falconet, La Tour, Hubert Robert, Fragonard, David. En un tono coloquial, de trato familiar con el lector, desfilan juicios, descripciones, anécdotas, arrebatos sentimentales, indiscreciones, irreverencias. Los Ensayos sobre la pintura y los Pensamientos sueltos presentan un compendio más sistemático de las ideas de su crítica: sobre el dibujo, el color y el claroscuro, la composición, la expresión, etc. La concepción del arte de Diderot está dominada por la dualidad de lo moral y lo técnico; el juicio de lo moral pertenece a todos los hombres de gusto; el de lo técnico sólo a los artistas. Y si como filósofo y literato Diderot insiste a menudo en la necesidad de un tema moral, elevado y conmovedor en arte, al mismo tiempo ;instruido por sus amigos artistas, como Chardin; nos sorprende con las más lúcidas observaciones sobre la materialidad y la sensualidad de la pintura.

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Esencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.


Subscriu-te al nostre butlletí

Subscriu-te i rebràs totes les nostres novetats. Zero SPAM, només continguts de valor.
He llegit, comprenc i accepto la política de privacitat
Informació sobre el tractament de dades