Al llibre Sobre pintura romànica catalana, noves aportacions trobem una selecció de la producció més recent de l'autora, revisada per a la seva publicació. Alguns dels capítols són dedicats a temes d'iconografia, com el primer, que desglossa el repertori d'imatges entorn de l'altar romànic, o el segon, a propòsit del tema del si d'Abraham, imatge del Paradís, en la pintura i l'escultura romànica catalanes. Als altres capítols s'estudien distints conjunts pictòrics des d'una perspectiva més global. En destaca el de Sant Vicenç d'Estamariu, descobert i restaurat recentment i, per tant, desconegut encara tant del gran públic, com dels especialistes. Als de Sant Romà d'Aineto i Santa Eulàlia d'Estaon s'aporten noves precisions iconogràfiques, en el primer cas respecte del programa d'imatges de l'absis, i en el segon respecte del de la nau, amb novetats recents. I als dedicats a les pintures d'Àger, Mur, Orcau i la Cortinada la qüestió històrica permet una aproximació més estreta a la seva motivació. Finalment, les pintures de la capella d'En, amb la temàtica de la cacera representada amb un gran protagonisme, reflecteixen un moment de canvi i transició, pròxim al gòtic.